WAAROM HEB IK GEEN BEVESTIGINGSMAIL OF NIEUWSBRIEF ONTVANGEN?
Deze mails kunnen soms helaas in de spam/reclame box van je mail belanden. Het kan ook voorkomen dat je e-mailadres niet goed is ingevuld, waardoor je geen update-mails ontvangt. Check dit goed tijdens het bestelproces. Wanneer je daadwerkelijk geen bevestigingsmail hebt ontvangen maar het bedrag wel van je bankrekening is afgeschreven, betekent het dat wij de bestelling hebben ontvangen en waarschijnlijk heb je je e-mailadres toch niet goed ingevuld. De bestelling is goed doorgekomen in het systeem en wij gaan hiermee aan de slag. Het ordernummer is te vinden op je bankafschrift. Mocht je hier toch echt over twijfelen? Neem dan contact met ons op.
KAN IK MIJN BESTELLING AFHALEN?
Van maandag t/m zaterdag kun je jouw bestelling op afspraak afhalen in de Christiaan Huijgensstraat 39A te Tilburg. Dit kan van Ma- t/m Vrijdag tussen 10:00-19:30 op afspraak. Zaterdags eventueel in overleg.
Er is ook een gelegenheid om je bestelde artikel(en) te passen.
Mochten er artikelen niet naar wens zijn, wordt het desbetreffende bedrag z.s.m. teruggestort op de rekening waarmee is betaald. U kunt uiteraard thuis de artikelen passen, maar houd wel rekening met de retourstermijn van 8 dagen na het plaatsen van je bestelling.
KAN IK NA HET PLAATSEN VAN MIJN BESTELLING DEZE NOG WIJZIGEN?
Na het plaatsen van jouw bestelling wordt deze zo snel mogelijk klaargemaakt om te verzenden.
Aangezien de bestelling dan al te ver in het verzendproces zit kunnen wij niet garanderen jouw bestelling tijdig te wijzigen.
Wel kun je altijd contact met ons opnemen hierover.
HOELANG IS JULLIE LEVERTIJD?
Onze levertijd is: op een werkdag voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden. Bestel je in het weekend of in de avond, dan wordt je bestelling de volgende werkdag verwerkt en verzonden. Houd in drukke periodes wel rekening met een langere levertijd i.v.m. de drukte bij PostNL
HOELANG DUURT HET VOORDAT IK MIJN TRACK & TRACÉ LINK KRIJG?
Het pakket wordt ingescand in het sorteercentrum van de Post. De e-mail met de track & tracé link wordt dan automatisch verstuurd zodra dit daar is verwerkt.
IK BEN OP HET MOMENT VAN BEZORGING NIET THUIS, WAT NU?
Wanneer je op het moment van bezorgen niet thuis bent kan het zijn dat de bezorger jouw pakket bij de buren bezorgd.
Mocht de bezorger jouw pakket niet bij de buren hebben bezorgd dan doet de bezorger de volgende werkdag weer een bezorgpoging.
In beide gevallen ontvang je een briefje in jouw brievenbus of een email.
WIL JE HET TOCH LIEVER VERZONDEN HEBBEN I.P.V. AFHALEN OF ANDERSOM?
Heb je gekozen voor afhalen? Maar heb je toch geen tijd om deze op te halen?
Of wil je deze simpelweg toch liever laten verzenden of liever ophalen. Neem dan contact met ons op en wij kunnen jou dan helpen om de bestelling alsnog te verzenden of klaar te zetten om op te halen.
Wanneer je hebt gekozen voor afhalen, pakken wij jouw bestelling zo snel mogelijk in. Je krijgt van ons een mailtje/SMS wanneer deze voor je klaarstaat. Dit is meestal al dezelfde werkdag
Wil je toch zeker weten of jouw bestelling al klaar hangt? Je kunt ons dan een mailtje sturen naar info@favoritsonline.nl of stuur een whatsapp via onze site, via het whatsapp icoontje onderaan de pagina.
KAN IK MIJN BESTELLING RUILEN?
Heb je toch de verkeerde maat besteld, dan kun je het uiteraard ruilen. Stuur ons een mailtje met daarin welk item je om wilt ruilen voor welke maat en dan worden éénmalig de verzendkosten van het opnieuw te versturen artikel voor rekening genomen van Favorits Dameskleding, m.u.v. Sale items.
WAAR KAN IK MIJN BESTELLING TERUG STUREN?
Je kunt jouw bestelling bij ieder gewenst postorder bedrijf afgeven.
Wij adviseren om te retourneren via PostNL, omdat wij hier zelf ook bij aangesloten zijn. Verstuur altijd met Track & Trace en bewaar altijd je Track & Trace code, wij zijn namelijk niet aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten.
HOE RETOURNEER IK MIJN PAKKET?
Kijk eerst of je bestelling voor retourneren in aanmerking komt bij ruilen & retourneren. Zo ja, stuur dan je pakket binnen de retourstermijn van 10 dagen als volgt:
1. Zorg ervoor dat de bestaande adressticker niet meer op het pakket te zien is.
2. Zorg dat wij kunnen zien wie de afzender is van het pakket. Voeg jouw factuur toe!
3. Plak bijv een A4 met ons retour adres op het pakket. [retouradres: Christiaan Huijgensstraat 39A, 5025 ED Tilburg]
4. Breng je retourspakket naar bijvoorbeeld een POST NL punt en reken het retourspakket af.
5. LET OP: Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden als een retourspakket niet bezorgd is bij ons of het pakket kwijt is. Bewaar dus je afgiftebewijs totdat je retour is verwerkt/terugbetaald. Wij kunnen hier eventueel bij een probleem nog om vragen.
WAT IS JULLIE RETOURADRES?
Favorits Dameskleding
Christiaan Huijgensstraat 39A
5025 ED Tilburg
THE NETHERLANDS
WAT IS JULLIE RETOURSTERMIJN?
Je kunt jouw bestelling retour sturen binnen onze retourstermijn van 10 dagen, dit i.v.m. onze wekelijks snel wisselende collecties.
Binnen deze termijn kun je jouw aankoop beoordelen en passen. Uiteraard doe wij nooit moeilijk wanneer een zending door omstandigheden wat later binnen komt, laat dit alleen even tijdig weten. Let op! Oorbellen / Accessoires/ Body’s etc, kunnen i.v.m. hygiëne of omdat we het niet kunnen controleren of het gedragen is, niet retour! Bij body’s zit bijv geen plakstrip in zoals dit bij badkleding of ondergoed wel in zit.
WANNEER KAN IK MIJN GELD TERUG VERWACHTEN BIJ EEN RETOURZENDING?
Bewaar altijd goed de track & tracé code zodat je zelf kunt zien of jouw retourzending al bij ons is aangekomen.
Zodra wij retourzendingen ontvangen, storten wij dezelfde dag het geld terug.
Let op: Het geld wordt teruggestort via het betaalsysteem Mollie.
Het duurt over het algemeen 1 à 2 werkdagen voor het geld weer terug op de rekening staat waarmee is betaald. Je krijgt van ons het aankoopbedrag van het (de) geretourneerde artikel(en) terug, niet de verzendkosten. Mocht je betaald hebben met een tegoedcode, dan krijg je het ook weer verrekend in een tegoedcode terug.
IK HEB EEN VERKEERD ARTIKEL ONTVANGEN, WAT NU?
Helaas kan het voorkomen dat er iets is misgegaan bij de verwerking van jouw bestelling.
Mocht dat het geval zijn vragen wij jou om direct contact met ons op te nemen.
Ook is het handig om foto’s van het verkeerde item naar ons te mailen/sturen
Wij zullen dan zo snel mogelijk contact opnemen om samen met jou naar de beste oplossing te zoeken.
IK HEB EEN DEFECT ITEM ONTVANGEN, WAT NU?
Tijdens het verzendproces controleren wij alle artikelen op SCHADE dan wel FABRICAGE FOUTEN. Natuurlijk kan het wel eens voorkomen dat er toch een product geleverd wordt met een beschadiging/fout, waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Controleer je bestelling daarom meteen na ontvangst, ook als u de producten pas later nodig heeft! Indien u een product heeft ontvangen met schade, neem dan binnen 24 UUR contact met ons op. Omschrijf de schade en stuur als bijlage een duidelijke foto toe. Wettelijk gezien bent je verplicht om binnen twee maanden na constatering van gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, zoals een productiefout, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. Wij geven geen garantie op knopen, ritsen, versiersels of gedragen, gewassen of kwetsbare kleding. Dit betreft dus echt producten met een productiefout of schade en niet voor gedragen of gewassen kleding aangezien wij niet na kunnen gaan hoe vaak het al gedragen/gewassen is. INDIEN DE SCHADE OF KLACHT NIET BINNEN 24 UUR NA ONTVANGST IS GEMELD, KAN FAVORITS DEZE AFWIJZEN.
MAG JE SALE ITEMS RETOURNEREN?
Je mag sale items retourneren wanneer ze niet seizoensgebonden zijn, het geen ongebruikelijke sale is of het sale is vanaf 40% korting omdat dit qua eventuele retourskosten niet haalbaar is.
–Sale minder dan 40% korting mag geretourneerd worden, maar wij geven hier geen geld op terug! Dit mag geruild worden voor iets anders of bijv een andere maat of als tegoed op je account.
-Het item wat ik besteld heb is nu in de sale, krijg ik de overige kosten terug?
Ik heb deze week een item besteld wat nu in de Sale is, wat nu?
Helaas gaat de Sale in op een bepaalde datum of het zijn laatste maten/ items en geldt dit vanaf die datum en niet met terugwerkende kracht.
HOE KAN IK MIJ AANMELDEN VOOR DE NIEUWSBRIEF?
Onderaan onze website heb je de mogelijkheid om je aan te melden voor onze nieuwsbrief.
Wij houden jou dan wekelijks op de hoogte van onze nieuwe items & leuke acties!
HOE KAN IK EEN KLACHT MELDEN?
Iedere dag doen wij ons best om de beste service aan jou te leveren.
Helaas kan het voorkomen dat je toch een klacht hebt.
In dat geval mag je een mail sturen naar info@favoritsonline.nl. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met jou opnemen.
KRIJGEN JULLIE UITVERKOCHTE ITEMS WEER TERUG OP VOORRAAD?
Ben je net te laat met het bestellen van een item en weet je niet of deze weer op voorraad komt?
Je kunt het beste onze Instagram of onze Facebook pagina in de gaten houden of voer je e-mailadres is bij het betreffende item op de site en krijg zo een mailtje als het artikel weer op voorraad is.
Op de social media kanalen zullen wij ook al onze BACK IN STOCK items plaatsen.
WAT IS EEN PRE-ORDER?
Een pre-order is een extra optie en service voor onze klanten.
Wanneer er veel vraag is naar een artikel, krijgen wij vaak de vraag of het weer op voorraad komt en al gereserveerd kan worden om zeker te zijn van het item. Als dit na contact met onze leverancier kan, bieden wij een “pre-order” aan. Deze hot items zijn niet direct leverbaar, maar de voorraad die komt, kan je alvast bestellen. Ook hier geldt dan op=op. Bij het artikel geven wij de verwachte levertijd aan, maar dit is nooit 100% zeker. Soms zijn er omstandigheden qua stof of kleur of te lange productie- of levertijden dat het toch niet is gelukt. Uiteraard storten wij dan het bedrag terug.
Pre-orders blijven een reservering en een lastig (voor ons stressvol) proces waarin wij zo afhankelijk zijn van anderen, dat wij heel graag willen dat het lukt, maar dit niet 100% kunnen garanderen.
WELKE BETAALMETHODEN KAN IK GEBRUIKEN?
Je kunt bij ons via volgende methoden betalen:
– iDEAL of Apple Pay voor de klanten uit Nederland
– Bancontact voor de klanten uit België
– Giropay voor de Duitse klanten
WAAR KAN IK MIJN KORTINGSCODE INVULLEN?
Wanneer je van ons een kortingscode hebt kun je deze in jouw winkelmandje invullen.
WAAROM IS VEEL ZO SNEL UITVERKOCHT?
Wij zitten in wat ze noemen de ‘snelle handel’. Snelle items & musthaves die elkaar in rap tempo opvolgen met kleine producties (i.p.v. duizenden).
Kortom: wekelijks nieuwe collecties, maar dus wel vaak op=op! Maar de week erna begint dit proces weer opnieuw 😉